آداب درست لباس پوشیدن

لباس پوشیدن آدابی دارد که رعایت آن ما را خوش پوش تر و زیباتر می‌کند. شما باید لباسی مدل لباس انتخابی‌تان ایرادهای اندام‌تان را بپوشاند و بر زیبایی شما بی‌افزاید. برای انجام این کار باید نکاتی را رعایت کنید. در این مقاله به 15 نکته کلیدی در مورد آداب لباس پوشیدن میپردازیم.

1- ویژگی‌های اندام خود را فراموش نکنید

هر فرد ویژگی‌های جسمی متفاوتی دارد که به زیبایی اندامش اضافه می‌کند. برخی از ما عادت به پوشاندن آنها داریم یا از ابراز ویژگی‌های بدن خود ترس داریم. اگر گردن بلندی دارید یا دست‌های کشیده یا اگر تناسب بالاتنه تان با پایین تنه متفاوت است. زندگی را برای همیشه به خود تلخ نکنید. ویژگی بدن شما برای برخی مدل لباس ها یک امتیاز خوب محسوب می‌شود. در مورد تناسبات بدن تحقیق کنید. برای شروع از سایت‌های آموزشی کمک بگیرید.

 

2 - لباسی بپوشید که تناسب بدنتان در آن رعایت شده باشد

اگر بدن را از کمر به دو قسمت تقسیم کنیم خیلی از افراد بالا تنه نامتناسب با پایین تنه دارند و یا بلعکس که امری طبیعی است. این امر ناشی از عوامل موروثی، زایمان، رژیم غذایی و موارد دیگر می‌تواند باشد. این دست افراد بهتر است در بیشتر مواقع لباس‌های خود را به خیاط سفارش دهند. دوخت لباس و نه خرید کمک می‌کند تا بخشی از بدن که به خاطره چاق یا لاغر بودن، در مدل لباس‌های بازاری ظاهری بد نگیرد. البته بسیاری از برندهای معتبر برای این دسته افراد لباس‌های مناسبشان را طراحی کرده‌اند.

3- مدل لباس مناسب سایز خود بخرید

قبل از اینکه خرید فصل را آغاز کنید با خود قرار بگذارید که همه چیز را دقیقا سایز اندام‌تان بخرید. خیلی از مواقع ما با دیدن تخفیف‌های چشمگیر برای تک سایزها وسوسه می‌شویم و زیبایی در پوشش را فراموش می‌کنیم. با خرید پالتو یا ژاکت زیبایی که سایز شما نیست نه تنها زیبایی اندام خود را خراب می‌کنید بلکه آن ژاکت هم هیچوقت شکوه خود را نشان نخواهد داد.

آداب لباس پوشیدن

4 - رنگ مناسبتان را بپوشید

رنگ هایی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ مو، پوست یا حتی رنگ چشمانتان باشد. از آن‌ها به عنوان رنگ‌های اصلی لباس انتخاب کنید و سپس بقیه رنگ‌ها  را با آن، هماهنگ کنید. این کار بر زیبایی ظاهر شما می‌افزاید.

5- برای روزهای غمگین خاکستری بپوشید

برای همه ما اتفاق افتاده که روزهایی حوصله رسیدن به ظاهر خود را نداشته باشیم ولی مجبور باشیم از خانه خارج شویم. برای آن روزها رنگ خاکستری مناسب‌ترین رنگ است تا دیگران کمتر متوجه حال و احوال شما بشوند.

6- مد سال را نخرید

سرعت در زندگی شهری به دنیای مد و فشن هم راه پیدا کرده این سرعت باعث بوجود آمدن چندین مد در یک سال شده. پس اگر لباسی یا کفشی میخرید که میخواهید سالها یا حداقل یک سال بپوشید . آن را از مدل لباس سال انتخاب نکنید.

آداب لباس پوشیدن

7- از نمونه ها ایده بگیرید

مجلات مد را به دقت تماشا کنید و از آنها الهام بگیرید. با استفاده از مجلات، سایت‌های مد و شبکه‌های مد براحتی می توانید سلیقه خود را  به‌روز کنید. و مطابق جریان مدل لباستان انتخاب کنید.

8 - قبل از خرید به دوخت لباس دقت کنید

قبل از اتمام خرید لباس مورد علاقه تان لباس را در از جلو پشت با دقت وارسی کنید . اغلب مردم فراموش می‌کنند که وقتی در مقابل آینه ایستاده‌اند برش های پشت لباس را دقت کنند و گاهی پیش می‌آید که لباس در برش‌های پشت شما را چاق تر یا بد فرم نشان بدهد.

9- خود را با دیگران مقایسه نکنید

قرار نیست لباسی که مناسب دوست شماست، به شما هم بیاید! یک مدل لباس همیشه مناسب همه سایزها نیست. اگر لباس زیبایی تن دوست‌تان دیدید ابتدا امتحان کنید در تن شما چطور است و بعد آن را بخرید.

10- در انتخاب لباس جسور باشید

به لغت ” راحتی و امنیت” نچسبید. شجاع باشید و به یک مدل لباس فکر نکنید. سعی کنید مدل های جدید را امتحان کنید یا آنها را با هم ترکیب کنید. بخصوص برای آقایان، مردها عادت دارند لباسی راحت به تن کنند و آن را در مهمانی، مراسم ازدواج، محل کار و هرجایی که در آن راحت باشند همان را بپوشند. بهتر است حالا تصمیم جدی بگیرید و یکبار برای همیشه این شیوه لباس پوشیدن را کنار بگذارید.

11- لباس مناسب فصل بپوشید

هر چقدر هم لباس‌های فصل گذشته را دوست دارید به هیچ وجه نباید آن‌ها را در فصل جدید بپوشید. کفش زمستانی مناسب فصل تابستان نیست! هر کدام از آنها را به موقع و در زمان خود استفاده کنید.

12- به نظر دیگران فکر نکنید

در موقع انتخاب لباس همواره به این فکر نکنید که دیگران در مورد شما چه فکری خواهد کرد. مهم این است که لباس به شما بیاید و خودتان آن را دوست داشته باشید.

آداب لباس پوشیدن

13- لباس تنگ نپوشید

لباس های خیلی تنگ نپوشید. مخصوصا شلوارهای خیلی تنگ. لباس قرار هست ما را بپوشاند و حتی زیباتر کند. نه اینکه لباس هایی بپوشیم که تمام اندام را به نمایش بگذارد.

14- سرتا پا مشکی نپوشید

سرتا پا مشکی نپوشید. این مدی است که دیگر بسیار بی روح و افسرده کننده شده است. در زندگی شهری و زندگی کارمندی بسیاری افراد برای استفاده روزانه مشکی را انتخاب می‌کنند ولی این تنها ظاهر شما را بی روح نمی‌کند بلکه بر روحیه شما هم تاثیر خوبی نخواهد داشت. رنگ مشکی را از صورت‌ دور کنید. مشکی صورت شما را گرفته و ناراحت نشان خواهد داد. البته قانون استنثا را هم فراموش نکنید بعضی از رنگها مناسب شماست مانند مشکی.

15- اطلاعات خود را بالا ببرید

مقالات مختلف در حوزه مد و لباس را بخوانید و تحقیق کنید. برای انتخاب بهترین مدل لباس مناسب خود وقت بگذارید و در هنگام خرید مثل یک کارشناس رفتار کنید وقتی از رنگ، سایز و مدل‌های مناسب خود آگاهی داشته باشید. دیگر نیازی به ساعت‌ها فروشگاه گردی نیست. چون شما از انتخاب خود آگاه هستید و خیلی راحت لباستان را چه حضوری و چه آنلاین می‌توانید سفارش دهید.